После свещеникът изписва думите на клетвата на свитък, полива написаното със сместа и я дава на жената да я изпие, Числа 5:23 „Тогава свещеникът да напише тези проклятия на свитък и да ги измие във водата на огорчението.“
Жената, пиейки водата, поглъща проклятието, за да се докаже нейната вина или невинност. Ако е виновна, водата ще й навреди. Ако е невинна, водата няма да има злокачествен ефект върху нея, а ще увеличи нейната плодовитост.
Процедурата обаче създава духовни трудности. В юдаизма е забранено да се заличава Божието свято Име. Например, когато един писар преписва Писанията на иврит, той може да изтрие всяка грешка, която прави, освен ако не съдържа Божието Име.
По тази причина документи, съдържащи Името на иврит, имат специално положение. Не се допуска нехайно да паднат или да бъдат унищожени, или небрежно хвърлени в коша за боклук. Свещените книги, съдържащи Божието Име, дори не се оставят с лицето надолу на масата или поставени под други, по-малко свещени книги. Свещените книги никога не се взимат в банята. Дори фотокопия, съдържащи Божието Име, приемат свято състояние. Когато свитък или книга или парче хартия с Божието Име трябва да се изхвърли, предметът получава подходящо "погребение" в хранилище за свещени писания. Тези традиции ни учат да уважаваме и почитаме Божието Име.
Като се има предвид уважението към Божието Име и силната традиция срещу изтриването на Божието Име, защо Тората заповядва на свещеника да изтрие проклятието от свитъка чрез горчивата вода? Божието свято име се появява два пъти в проклятието. Мъдреците учат, че Бог е толкова загрижен за мирът между съпруга и съпругата, че Той дори желае Неговото Име да бъде изтрито, за да дойде мира.
На иврит мирът между съпруг и съпруга се нарича шалом баит (שלום בית), термин, който буквално означава „мир на дома”. Мирът между съпруг и съпруга има предимство дори над святостта на Божието Име. Ако случаят е такъв, трябва да бъдем внимателни, за да не позволим на религията да наруши брака ни. Бог е по-заинтересован от успеха на нашия брак, отколкото в нашите конкретни религиозни избори. Той е толкова отдаден на святостта на брака, че дори желае Името Му да бъде изтрито, за да се запази мира в дома ни. Колко повече трябва да положим всички усилия, за да донесем мир в домовете си.
Талмудът казва: "Мъжът винаги трябва да внимава да не нарани жената си, защото тя често се просълзява и бързо се чувства наранена." По-нататък Талмудичният пасаж казва, че Бог бързо реагира на сълзите на съпругата и че сълзите й са по-ефективни от молитвите на мъжа ѝ. Бог приема сълзите на една жена много сериозно. Откъсът завършва с думите: "Мъжът винаги трябва да се отнася с уважение към жена си, защото благословиите почиват на дома на мъж само заради жена му".
Шалом
Царската отговорност и Закона
Оправдан ли е аборта след изнасилване?