Прочетен: 391 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 20.04.2019 17:48
Въпреки това законите на библейската проказа имат духовни приложения. Традиционно равините са използвали тези закони, за да преподават за тежкия грях на злото слово (lashon hara, לשון הרע).
Какво е това, което прави един прокажен толкова уникален, че Тората казва в Левит 13:46:
"Той ще живее сам; жилището му ще бъде извън стана"? Клюките разделяли съпруг от съпругата му и човек от приятеля му. Затова Тората каза: "Той ще живее сам."
Връзката между злото и проказата произлиза от историята на проказата на Мириам (Числа 12). Мириам беше наказана с проказа заради злословенето срещу брат си Мойсей. Мъдреците извличат от това, че библейската проказа е наказание за греха на злия език. Като се има предвид тази информация, законите на прокажения (мецора) станаха плодородна почва за много проповеди за греха на злото слово. Равините и проповедниците дават морални тълкувания за правилата на Тората за оценка на проказата и законите за пречистване.
Например, мъдреците са учили, че думата metzora (прокажен) е извлечена от комбинация от еврейските думи motzi (מוציא), което означава "извор" или "източник", и еврейската дума ra (רע), което означава "зло". . " Сложете ги заедно и той изписва думата "прокажен" (metzora, מצורע) – приблизително разбира се. Това не е истинска етимология. Думата metzora всъщност идва от еврейската дума за проказа (tzara"at, רעת). Обяснението „извор на злото“ означава илюстративно напомняне.
Какъв е източникът, от който извира злото? Това е езикът! Следователно, този, който говори зло, е духовна мецора. Яков брат на Йешуа вероятно знаеше това тълкуване. Той се позовава на това в посланието си, където сравнява езика с извора:
„От същите уста излизат благословение и проклетия! Братя мои, не трябва това така да бъде. Изворът пуща ли от същото отверстие сладка и горчива вода? „ (Яков 3: 10-11)
Боян Чуков: Европейския съюз приключи. В...
Увеличава се напрежението между САЩ и Ки...