„Защото сме Негово творение създадени в Христа Исуса за добри дела, в които Бог отнапред е наредил да ходим. Затова помнете, че вие, някога езичници по плът, наричани необрязани от тия, които се наричат обрязани с обрязване на плътта, което се извършва с ръце, в онова време бяхте отделени от Христа, странни на Израилевото гражданство и чужденци към заветите на обещанието, без да имате надежда и без Бога на света. А сега в Христа Исуса вие, които някога сте били далеч, сте поставени близо чрез кръвта на Христа.” Ефесяни 2:10-13
В този пасаж Павел изрича пророческо слово към нас, напомняйки ни, че в Йешуа ние сме Божие дело. Това „творение, създадено от Бог“, вече не може да се присъедини към народите, които се отделят от Израилевата общност. Той казва, че тези, които се откъсват от Божиите Завети, нямат надежда и са без Бога.
В момента в Израел Божието Слово се разкрива по необикновени начини. Мнозина, като мен, го виждат и го докосват със собствените си очи и ръце. Въпреки това, колкото и да е страхотно, предстои нещо още по-необикновено.
Пророк Йоил го нарича „изливане на Светия Дух.“ Предвестникът на това „изливане“ е изложен в глава 2 на Йоил.
• Стих 12: Призив към покаяние - „Но, казва Господ, даже и сега се обърнете към Мене с цялото си сърце, с пост, с плач, и с ридание;“
• Стих 15: Аларма или призив за пост, за да се събере и освещава Израелската конгрегация - „Затръбете в Сион, осветете пост, свикайте тържествено събрание;“
• Стих 17: Израилевият свещеник призовава Бог към децата на Израил да помни Своя завет и да премахне изобличението на народите.
„Нека плачат свещениците, служителите Господни, между предхрамието и олтара, И нека рекат: Пощади, Господи, людете Си, и не предавай наследството Си на позор, та да ги владеят народите. Защо да рекат между племената: Где е техният Бог?“
• Стих 18: Само тогава сърцето на Господ ще бъде изпълнено със състрадание към Неговия народ и ще стане ревностно към Неговата земя.
„Тогава Господ поревнува за земята Си, и смили се за людете Си.“
• Стихове 19-27: Бог отнема укор от Израел и започва земеделското възстановяване.
„И ще ядете изобилно и ще се наситите, и ще хвалите името на Господа вашия Бог, Който е постъпвал чудесно с вас; и людете Ми няма никога да се посрамят. И ще познаете, че Аз съм всред Израиля, и че съм Господ вашият Бог, и че няма друг; и людете Ми няма никога да се посрамят.“
И накрая, в стих 28 започва нещо отвъд нашето разбиране - изливането на Светия Дух:
„И след това ще излея Духа Си на всяка твар; и синовете ви и дъщерите ви ще пророкуват, старците ви ще виждат сънища, юношите ви ще виждат видения;“
Бог ни даде вкус на това изливане в Деяния 2 и оттогава не сме виждали или преживявали нещо подобно:
„И когато настана денят на Петдесетницата, те всички бяха на едно място. И внезапно стана шум от небето като звученето на силен вятър, и изпълни цялата къща, гдето седяха. И явиха им се езици като огнени, които се разделяха, и седна по един на всеки от тях. И те всички се изпълниха със Светия Дух, и почнаха да говорят чужди езици, според както Духът им даваше способност да говорят.“
И така, какво запали това първоначално изливане, при което над 3000 души изпитаха силата на Бог?
• Имаше огромно желание за възстановяване на неотменимите Завети, които са свързани с физическата реалност на Царството Израел (Лука 24:21, 27, 32, 33; Деян. 1:6; Деян. 2:30; Деяния 2:36; Деяния 3:13).
• Всички те бяха в едно съгласие / общение (Деян. 2:1; Деян. 2:42; Деяния 4:32).
• Всички те бяха на едно място - Храмът в Йерусалим (Деян. 2:1; Деян. 2:46; Деяния 5:42).
Петър го нарича „Възстановяването на всички неща“ в Деяния 3:21:
„Когото трябва да приемат небесата до времето, когато ще се възстанови всичко, за което е говорил Бог от века чрез устата на светите Си пророци.“
Бихме могли да го обозначим като Изкуплението или на иврит - Геула. Да, за нас е важно да се идентифицираме индивидуално с Израелската общност, но няма да видим Святия Дух да се излее, докато не се съберем заедно в едно съгласие - на едно място.
Томи Уолър
ХаЙовел
Постингът започва с некоректен въпрос-отговор. След 2000 години, и юдаизмът не е същия. Най-малкото, вече не убиват с камъни травестити и прелюбодейци. Исус е празнувал всички юдейски празници, а КОЛЕДА Н Я М А по онова време, щото Коледа е рожденият ден на Исус, дата спорна...
Така че авторът се включва в юдейската традиция, да се злослови Исус-Йешуа-Иса около Великден и Коледа. В случая, злословие на лаик. Срещат се и много по-изтънчени, но и още по-груби.
Вие, господине, ако се казвате Никола, ще ви е приятно ли да ви наричат Никълъс, ако сте в англоговоряща страна. На мен лично не ми е приятно да ми изменят името както на чуждоезични им е удобно. Аз уважавам името си и държа да ме наричат с моето, както са ме нарекли българските ми родители.
Това че Йешуа е наречен Исус от гърците, щото така им е удобно, не значи че трябва да се съобразяваме с тях.
Йешуа/Исус не е ТРАДИЦИЯ. Той е Господ! Традицията не ме доближава до истинската същност на Божията благодат и присъствие.
Исус е празнувал наречените според вас юдейски празници не защото е бил тогава там, сред тях и "от Него да мине". Тези празници не са само юдейски. Те са Божиите празници на целия израилев народ, дадени още в Тората. И ако искаме да сме последователи на Йешуа/Исус, трябва да празнуваме тези празници, а не измислени, за да се приспособи вярата към хората.
Що се отнася до рождената дата на Спасителя, вече има много доказателства, че не е на 25 декември. А затова можете сам да прочетете в интернет пространството.
А може ли да се празнува рождения ден на:
"В началото бе Словото; и Словото беше у Бога; и Словото бе Бог. То в начало беше у Бога. Всичко това чрез Него стана; и без Него не е ставало нищо от това, което е станало." Йоан 1:1-3